søndag den 18. marts 2012

Total firkantet!

Min søn leger ikke rigtig mere.... Eller det vil sige hvis han selv kunne vælge så sad han foran PC'en det meste af tiden. Ikke at han ikke elsker at lege tosset med sin mor - men den virituelle verden fylder bare meget. Jeg kan finde på at skype til ham fra stuen til hans værelse og så sidde og lave ansigter og fortælle vittigheder...... Det er jeg ikke specielt god til skal lige siges :)

Så hører jeg pludselig en masse snak fra værelset - og så har han lige en "gruppe skype" med flere venner over det her spil......
Jeg er også den der mor der stadig forbyder min søn at købe de der blod-blod-splat-splat spil (han er 9 år).

Dem hvor man ser det meste af en medisterpølse flyve ud af hjernen når de laver "headshot".....
Ikke at jeg godt ved at han spiller de her spil når han er hos kammerater, for vi er alle forskellige hvad vores poder kan tåle. Jeg har bare oplevet min egen seje dreng vågne om natten med mareridt fordi et spil havde været for voldsomt.......
Jeg lå da også lige inde i deres senge i går fordi en anden dreng havde skrevet "I will murder You in real life"..... De var så blevet helt vildt bange for at han ville komme..... Så tog vi os lige en snak om det og jeg prøvede at vise mine "store" overarme og sagde at han så bare ville smage dem her - det var de ikke synderligt imponeret over ;)

Nå,- men det helt store hit for tiden er Minecraft. Et mega nedern spil (syntes jeg) om en firkantet verden som er lavet total dårligt grafisk...... Jeg syntes virkelig det er et skidt lavet spil. Men ikke desto mindre er min søns aldersgruppe og et par år frem total bidt af det her spil.....

Nu havde han en kammerat sovende her i weekenden og de fik lov at have en "gamer" aften..... Jeg hørte ord fra værelset som: Jeg nakker ham, Han har taget mit diamond sværd, Giv mig mine musik CD'er tilbage, Jeg skal bruge træ så jeg kan bygge, Har du noget TNT, Neeeej han tog min diamond rustning, Kom vi nakker ham, Har du en hakke..... - alt i mens de render rundt med de her firkantede figurer, i en firkantet verden.....????? Fuch han har været smart ham der har lavet det her spil........!!!

Jeg har så i dag været total med på beatet fordi jeg kunne alle de her ord - ikke at jeg har nogen som helst idé om hvad det betyder og hvordan det skal bruges, men jeg har været total inde i "selskabet"....

Det fede ved det her spil er det er et "kæmpe" spil uden blod og meget livagtige indvolde.... De spiller mod hele verdenen og så har min søn lært helt vildt meget engelsk af det! At jeg så ikke fatter en bjælde af det - det ved de jo ikke (endnu :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar