søndag den 26. august 2012

3. HJUL - med påhængsmotor.....

Jeg er total ”hoved” menneske. Jeg øver mig rigtig meget i at være ”hjerte” menneske og jeg synes faktisk efterhånden jeg er ved at blive rigtig god til det også……

Netop derfor piner det mig også når en af mine veninder er ulykkelig. Hvor jeg kan se at hun i mange år har kørt rigtig megen selvpineri – mod sig selv – mod sin sjæl – mod sit hjerte. Jeg ville ønske jeg kunne pille hende ud i af virkeligheden, stryge hende over håret og fjerne al det ulykkelige, heale hendes hjerte og putte al den gode kærlighed ind i hende. Men det kan jeg ikke. Jeg kan heller ikke fylde det rum som hun mangler – og som jeg også selv til tider søger. Kærligheden fra en partner. Tosomheden. Det blik der bare sendes til hinanden hvor vi skraldgriner fordi vi ved hvad den anden tænker på…..
Hun har haft et forhold til en gift mand igennem 8 år. 8 ÅR!! Tænker først og fremmest på hvem der dog kan køre sådan et dobbeltliv overfor sin kone og børn…. I 8 ÅR!!! Jeg ved at hun har prøvet at gøre det forbi mange gange – rigtig mange gange….. Men vi er jo alle mennesker – og jeg ved jo også selv at hvis vi bliver fanget på det ”rigtige” tidspunkt, så falder vi i…. Vi har jo alle brug for at blive elsket, for at blive holdt om og blive bekræftet. Jeg ved godt at vi godt kan og helst selv skal hente den kærlighed hos os selv…… Men den er jo også fantastisk at få fra en partner, den rigtige partner, det ekstra krydderi. Og lige her synes hun at han er den rigtige for hende – at han prioriterer anderledes er jo hans valg. Han elsker 2 kvinder – men ødelægger i hvert fald den ene totalt. Og igen – ja hun vælger det jo selv. Hun bliver ødelagt hver gang han skal på ferie, fester m.m. sammen med sin kone. For der ville hun jo gerne stå!! Han går måske nok ind for Polygami – men det ved jeg i hvert fald at hun IKKE gør!
Det er SÅ nemt for mig som ”hoved” menneske at være praktisk og sige ”Aij – helt ærligt. Han er da en tåbe, han udnytter dig og du fortjener bedre”. Men det er ikke min rolle at være fordømmende og jeg skal jo slet ikke være på hendes banehalvdel….. Hun ved det jo godt selv, så det er jo bare at gnide salt i såret. Jeg skal være den støttende part, selvom jeg mest af alt har lyst til at banke hovedet ned i maven på ham og trække det ud igennem r..hullet….. Mest fordi han ikke støtter hende i at prøve at komme videre. At han bliver ved at kontakte hende, selvom hun prøver at komme videre…… Og igen – vi alle vælger jo selv – altid. Livet består af valg – og du er kun herre over dine egne valg!! Det er bare rigtig svært når kærligheden tager over – og ikke bliver gengældt på samme måde som vi ønsker. Det er en hård proces – som i dette tilfælde desværre er løbet helt af sporet…… Jeg håber at hun finder styrken – til at sige fra – til at vælge ægte kærlighed – til ikke at være 3. hjul! For hendes skyld!!
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar