mandag den 20. august 2012

Netdating - med indkøbsvogn!


Ja – nu er jeg så 3 uger gammel – altså 3 uger gammel i netdating junglen….. Det har været et meget specielt univers at bevæge mig ind i. Jeg blev skilt i december 2010, så jeg tænkte at jeg måtte søge andre steder – da jeg ikke er ”hængeibarenfredagoglørdagaftenoglavebodytequilapåfremedmandsperson” typen.
Jeg oprettede min profil kl. 18 og var på mit første møde mellem 2 fremmede (er ikke specielt tilhænger af ordet ”date”) kl. 22. Blot en hyggelig og rolig walk and talk……
Lidt hurtigt – men historien lyder sådan her. Jeg sidder i dating universet og er ved at oprette min profil. Da jeg jo er grønnere end grøn på dette område får jeg ikke slået chat-funktionen fra (ja sådan en findes der også ;) – og pludselig er der en der begynder at skrive til mig…. Jeg får febrilsk trykket på alle knapper og sendt en meget mærkelig besked og får i panik lukket skærmen sammen på min bærbar…… Tager lige en dyb indånding og tænker: altså jeg bliver jo ikke slået ihjel ;)

Nå – men jeg får svaret og vi er begge meget impulsive og aftaler at mødes. Heldigvis er han en ret erfaren "dater" – så jeg ”trækker og hiver” en masse nyttige oplysninger ud af ham. En sød og rar fyr – som jeg ikke helt ved om jeg skal se igen.
Spørger bl.a. hvorfor alle skal kalde sig et synonym….. ”The big Phanter” – ”Længere end lang” – ”Stærk og hård76” – ”Hundehvalpen” – ”På den igen” m.m. Jeg havde oprettet min profil med mit navn – for hvorfor starte med at ”være en anden”?? Fik så ret hurtigt lavet mit navn om – det gav mening da han fortalte at der kunne være ”stalkere” m.m. Og nu hedder jeg jo ikke liiiiiiige noget som alle andre ;) Men kan altså ikke lade være med at trække på smilebåndet over de navne folk giver sig selv…..

Samtidig er der ret mange uden billede. Og her tænker jeg allerede STOOOOP. Hvis du er single og søger en partner – hvad sker der så lige ved at have en profil uden foto. Jeg ved godt at alting handler om kemi – men indpakningen er da også vigtig…… Og hvad er der at skjule. Hvis du har store ører og skæve tænder – så opdages det jo alligevel når/hvis du skal på date!!! Det kunne jo også være en der var gift eller i forhold – som bare leder efter legetøj…. Ja mulighederne er mange. Jeg holder mig i hvert fald væk fra dem uden foto…….
Jeg vil så sige at jeg har en god aktivitet på min profil. Det er ikke for at ”blære” mig – men der er ingen tvivl om at det er nemt for os tøser. Jeg behøver i princippet intet at gøre – for jeg har rigeligt med at svare alle de henvendelser jeg får……. Og der er flere hvor jeg har set på fotoet og tænkt ”Uhhm – ham kunne jeg godt lige nappe på en halv fuldkornskiks”. Men når jeg så åbner beskeden og det der står, bare falder helt til jorden – så er ilden slukket. Det er lidt ligesom hvis jeg tror jeg skal have sushi og så får serveret en leverpostejsmad på blankt hvidt brød. Tomt og intetsigende. Nederen……

Samtidig så har jeg heller ikke lyst (og specielt ikke tid) til at rende på 20 dates med personer som ikke siger mig ret meget. Min kalender ligner oftest en børnetegning og jeg er glad for at have en tålmodig familie og vennekreds. Men mon ikke der kunne gøres plads hvis den rigtige dukkede op ;)
Jeg har eksempelvis skrevet i min profil at jeg søger en partner med humor. Når jeg så åbner en besked fra en person – som er mere tør end en tvebakke og jeg næsten får støv i øjnene af at læse den – så tænker jeg – ok vi har åbenbart meget forskellige idéer om hvad humor er ;)

Og så er der dem der bare sender en standard besked….. Det duer bare slet ikke.
Når jeg har kigget lidt rundt på profiller og nogle skriver de er 37 år og så der står 39 i det rigtige aldersfelt – så tænker jeg shit, så længe holder jeg ikke i dating junglen. Og måske lidt kikset ikke at få det ændret….. Og så er der rigtig, rigtig mange med stavefejl i. Ikke at det gør så meget – for der er jo en del ordblinde – men det er vel lidt som med en ansøgning. Hvis der er stavefejl i en ansøgning er det ofte den der bliver sorteret fra….. Det var det i hvert fald de steder jeg har været med til at ansætte folk….. Ikke at det er retfærdigt - men hvis der er 300 ansøgere - så skal der jo sorteres på et eller andet.
Jeg har nogle der skriver til mig som staver rigtig skidt. Og jeg er jo korrektur læser nr. 1 – jeg kan dog godt abstrahere fra det – hvis der er substans bagved stavefejlene. Det er der bare oftest ikke……
Jeg svarer alle. Jeg mener det er mangel på respekt andet. Hvis et menneske har skrevet til dig – så kan du i det mindste svare. Også selvom det er et afslag. Jeg oplever en del der er taknemmelige over at de får et svar???!!! Det manglede da bare!

Nu ser jeg hvad det er for noget – og på et tidspunkt får jeg nok også tid til at tage på ”dates” – og heldigvis kan jeg jo bare melde mig ud igen ;)
Datingsiderne er næsten det samme som at kigge på hårde hvidevarer. Vi vil alle gerne have den model der fungerer bedst og ser pænest ud…….!




2 kommentarer:

  1. Tihi, There is a lucky bastard out There, go find him... Bare se dem som crash test dummies, if they go on a ride with you they must be Ready for a JOYRIDE WITH ALOT OF COLORS AND SPEED

    SvarSlet
    Svar
    1. <3 Som min "tidligere" mor siger "du vil sgu skræmme ethvert mandfolk væk" ....... ;) Men som Pippi siger: Det har jeg ikke prøvet før - så det er jeg helt sikkert god til <3

      Slet