søndag den 30. september 2012

Beriget..... Jeg er verdens heldigste!


Sidder ved mit spisebord efter en hektisk dag. Jeg sidder med den der boblende fornemmelse som jeg før har haft, når jeg har været forelsket. Jeg føler mig rig. Beriget! Jeg har haft en dag med masser af dans ala Gangnam style igennem gågaden, biftur, printerkøb m.m. Indkøb, hvor Pelle meget udtrykkeligt udbrød ”Mor – sådan gør en dame ikke” (alt imens jeg stod med en frisk majs, med lange visne ”snore” imellem benene og vippede den op og ned…).
I biffen mødtes jeg med en dejlig veninde og hendes to skønne piger. Hun gav en kop kaffe og imens børnene indtog det ene sukkerstads efter det andet, sad vi og skrålede højt om kap til reklamen om den leende ko…. Lige her sad jeg igen og følte mig så beriget. Taknemmelig. Over at have en kreds af veninder omkring mig som jeg holder usigeligt meget af!! Ikke bare på den der almindelige holde af måde – men sådan helt dybt i mit hjerte. Jeg er SÅ heldig at have en god stak veninder der falder ind under den kategori.
I mine tidlige ungdomsår var jeg ”anderledes”. Jeg kom fra den der hippie familie, som ikke kunne følge med i alle de andres økonomiske ”vi har råd til alt” krig. Jeg selv er heller ikke stillet super godt økonomisk i dag - men derfor er jeg alligevel rig. Jeg er vokset op med boghvede grød, sort/hvid fjernsyn, ingen video og da jeg var 6, byggede mine forældre til. En indendørs pool. Vi blev jo så døbt som ”den lokale massageklinik”. Pludselig var der masser af kammerater på de varme dage – for så kunne de jo bade hos mig. Det gennemskuede jeg hurtigt og fandt en rigtig god omgangskreds – i Roskilde! Min aller bedste ven døde desværre meget ung, af en overdosis som han ikke selv havde taget (det er en lang historie).Tragisk og et stort tab! Så snart jeg blev 18 flyttede jeg til København. Jeg havde ingen omgangskreds i Frederikssund der holdte på mig. Jeg fik en stor omgangskreds, både i den store Taekwondo klub jeg var meget aktiv i på Nørrebro og i Københavns Lufthavn hvor jeg blev ansat.
Jeg har en veninde der har holdt fast på 15. år fra lufthavnen. En jeg er tæt på og som kan holde min flyvske tilstand ud…… Nu har jeg en god håndfuld fantastiske veninder. Også i mit nærområde. Nogle der bare er der. Nogle der giver. Og her mener jeg ikke økonomiske gaver, men giver noget af dem selv. Nogle der har overskud og som holder mig ud. Jeg er ekstrem dårlig til at holde kontakt. Jeg er enormt dårlig til at ringe (jeg hader at tale i telefon). Men alligevel er de der…… Altid når jeg har brug for det…… Jeg prøver også selv at give – jeg er ekstrem dårlig til at tage i mod…….. Jeg vil gerne – tage imod - men har en dårlig vane som hedder at jeg ikke skal være til besvær. Og det er med hensyn til alt. Jeg giver hellere selv 25 gange før jeg får noget igen. Ikke at der skal være noget regnskab – for det holder jeg ikke. Men jeg bliver da selv ekstrem glad, når en dejlig veninde kommer med en skrubbeolie hun selv har lavet – lige til mig. En veninde der selv har lavet og ”trykt” en sæbe – lige til mig. En veninde der ringer og spørger om jeg vil med på ferie – sammen med mig. En veninde der giver mig en masse kærlighed, healing og ikke mindst udfordrer min selvudvikling. En veninde, der kommer med en flaske af hendes hjemmelavede saft – til mig. En der kommer med et glas hjemmelavede syltetøj – til pandekagehuset. En veninde der leverer hendes fantastiske hummus som jeg elsker. En veninde der kommer med en nøglering – med en figur der minder hende om mig. En veninde der har givet mit kort til en virksomhed, der så ringer og efterspørger en udstilling. Veninder der husker og spørger til mig , også selvom jeg selv, til tider, er kognetivt ramt og ikke husker fra næse til mund. Og jeg kan blive ved…….
Jeg er SÅ beriget!! Med masser af kærlighed – fra mine fantastiske veninder! Jeg elsker hver og en – de er meget forskellige – men med deres helt egen dejlige personlighed!! Og vigtigst af alt for mig – de lader mig være mig. Jeg skal ikke forestille noget – jeg kan skabe mig lige så tosset som jeg vil og bare være mig! Tænk at jeg først i 30. erne skulle opleve så meget kærlighed - fra mine veninder!!

Jeg er single – men får masser af kærlighed.
VENINDER - DENNE ER TIL JER - I GØR MIG SÅ RIG!!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar