tirsdag den 5. marts 2013

Sort/Hvid - Yin/Yang - Glad/Trist

Jeg ved at mange kender det. Følelsen af ikke at passe ind. At være blevet placeret det forkerte sted. Ikke at være god nok. Både som barn, som ung, som kæreste og som mor.

Kan huske episoder i min barndom hvor jeg helt bestemt mente jeg var født det forkerte sted, opvoksede det forkerte sted og at jeg ikke rigtig passede ind i mængden. Jeg havde f.eks. hele min omgangskreds i Roskilde, på trods af at jeg boede i Frederikssund. Jeg var fremme i skoene, også dengang og jeg ved da bestemt godt at jeg har mine sære sider, som dog gør mig til den jeg er.
Jeg er stolt af mig selv. Synes jeg gør mig umage. Jeg prøver at pleje både børn, veninder og venner med de ressourcer som jeg nu ligger inde med. Laver en masse frivilligt arbejde som jeg VED gør en forskel! Og jeg får bestemt en masse retur den anden vej og er helt bestemt taknemmelig!
Jeg har haft nogle vildt gode jobs og synes jeg har været en god leder! Førhen identificerede jeg mig utrolig meget med mit job. I dag er det vigtigere for mig hvem folk er, fremfor hvad de laver. Hvad de indeholder af værdier, fremfor hvilken stilling de besidder.
Lige pt. er jeg i en periode hvor jeg bare har lyst til at tjekke ud. Pakke min kuffert, tage mine unger under armen og bare skri..! Lidt skræmmende for den side ligger så langt gemt væk i mig normalt, men pt. er den altså dukket op til overfladen og sidder total klar til mit næste træk! Om det er ting der sker i mit liv pt. eller om det bare er en ”fase” har jeg ikke helt dyrket endnu!
Egentlig vil jeg også helst ud af den tilstand så hurtigt som muligt – ikke for at stikke halen mellem benene, men fordi jeg synes det er spild af tid!! Jeg vil være glad, lykkelig, elsket, en god mor og ikke mindst mig!
Janteloven og den sociale arv kæmper jeg selv med at få brudt overfor mine børn! De SKAL tro de ER noget, De skal vide at de er værdifulde lige som de er, At det er ok at begå fejl, At alting ikke kun kan gøres på EN måde, At de er ELSKET som dem de er!
Men igen – Jeg kender følelsen af at være glad og lykkelig utrolig godt – og det gør jeg kun fordi jeg kender til det modsatte!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar