torsdag den 11. april 2013

Vi kysser og kysser og kysser lidt ekstra i denne tid......

Mange har sikkert set dem. De grønne bøsser. Ja og her er jeg ikke diskriminerende over for alle de dejlige homoseksuelle mænd vi har i DK. Jeg mener selvfølgelig de grønne indsamlingsbøsser der står i butikkerne de næste måneder med påskriften:

Vi kysser sclerose farvel!!

Mine børn er udemærket klar over at mor har en sygdom. De har jo flere gange set mig på hospitalet med drop i armen. De er bekymrede. Heldigvis fylder det ikke meget i vores dagligdag....... og dog. De ser mig træne - meget. De ved godt at det er fordi jeg vil holde min fysiske form. Der skal nemlig ikke mere end en uge til, uden træning, før man kan se det på min gang. De ved også godt at hvis jeg er træt, er min lunte ikke så lang og jeg snøvler mere end normalt. De ved godt at jeg er følelsesløs i højre side af hele kroppen, hvilket vi har lavet til en stående joke. "Bare giv mor en "lammer" i højre side - der mærker hun det alligevel ikke". De ved at vi ofte skal holde i hånd når vi går, da jeg ofte har snuble tendensser og de har reddet mig maaaange gange fra at få astfalteksem. Men vi fokuserer på de positive - hver dag!

Min datter faldt over et brev hvori der stod at også børn bliver ramt af sclerose. Det krævede en god snak omkring værdier, livskvalitet og at der ikke er nogen garantier i livet. Men at det er vigtigt at fokusere på alt det positive - igen!

Jeg har haft ungerne med i Rema1000 hvor vi tømte lageret af læbepomader så hele familien kunne få bløde og sunde læber. Det er nemlig "Vi kysser sclerose farvel" læbepomader der sælges ved kassen. Du får IKKE grønne læber, men bløde smidige kysseklare læber af den svanemærkede læbepomade. Selv mine unger der ALDRIG har brugt læbepomade går nu og smører trutmunden!

Derudover sælges en pin med grønne læber. Til at sætte på tøjet. Jeg er SÅ klar med kys når jeg ser en pin på et tørklæde, jakke, skoletaske eller lign. Der bliver kysset ALT for lidt. Bare se i Frankrig hvor der bliver kindkysset ved hvert møde med andre! Jeg eeeelsker at kysse. Kys over 30 sekunder udløser i øvrigt også glædeshormoner og stoffet kortisol som mindsker stress!

Jeg bliver rørt, stolt og beæret når jeg ser mine veninder har været inde og "like" Kys sclerose farvel siden på Facebook. Nogle har sågar sat PIC Badges på deres profilbillede! DET gør mig glad og en smule grådlabil! Jeg ved at jeg har mange omkring mig der elsker mig og vil mig alt det bedste, men det giver lige et ekstra glædesstik i hjertet når de støtter op! TAK!

Så støt et godt formål - skilt med kysset og de grønne læber - og KYS SÅ LIVET og sclerosen farvel!

Vi kysser og kysser og kysser og kysser og kysser og kysser og JUBLER over alle de endorfiner og al det kortisol der udløses ved kys!
(læbepomader og pins sælges i øvrigt her: http://scleroseforeningen.dk/kysfarvel )

Ingen kommentarer:

Send en kommentar