torsdag den 14. november 2013

Jeg vil også være royal - og jeg siger jo alt er muligt....... SÅÅÅÅÅ.....

Denne uge har været heftig (som om de fleste uger i mit liv ikke er det  - but I´m alive!). Jeg har været ude 3 dage i træk som informatør. Det gør mig glad (og træt) og jeg kan høre og se, at jeg giver stof til eftertanke og giver noget videre. SÅ er det fantastisk meningsfuldt! Hvis bare én får noget med de kan bruge, så er min mission fuldført. Jeg gør mig UMAGE – uden løftede pegefingre!

Jeg fortæller om mit liv med MS.
Om dengang lægerne skulle bore hul i mit kranie, vel og mærket alt imens jeg skulle være vågen under indgrebet. Og at overlægen sagde at jeg havde en måned tilbage at leve i – plus minus et par uger!

Jeg fortæller om da sygeplejersken kørte af sted med mig i kørestolen, men bare havde glemt at tjekke om alle lemmer var ”indenbords”, hvilket resulterede i at min ene arm røg ind i hjulet og blev revet ud af led, så knoglen stak helt forkert ud!
Jeg fortæller om at jeg bliver kaldt ”post-it” kvinden fordi jeg har sedler overalt for at huske. Det er lige før at mine børn har en i panden når de går ud af døren.

Jeg fortæller om at hvis jeg skal lave æggekage, så bliver den meget ”crunchy” fordi den vil være fyldt med æggeskaller, men at det også kan have en ”vis charme”.
At min mad på min tallerken, ofte havner hos naboen eller hos den der sidder overfor. Men fortæller at det er ekstra bonus.

 At jeg altid har ønsket mig stellet ”Mega Mussel” – men at min førtidspension for det første ikke helt rækker dertil og at sådanne tallerkner ikke kan tåle at ryge på gulvet 35 gange.
 At jeg derfor er blevet meget glad for melamin. Det er de der plastik tallerkner og kopper som man heldigvis kan få i alle mulige skønne farver. OG vigtigst af alt, kan de tåle at blive kastet med – UDEN at de går i stykker!!

Men jeg tænker – hvorfor ikke spørge Royal Copenhagen om ikke det var en idé at lave Mega Mussel som melamin??!! Nuvel – det er ikke det samme som en smuk porcelænstallerken, men alligevel!
Det må prøves af, så jeg ikke kun sidder ved min egen hjemmemalede ”dækkeserviet” med Mega Mussel ;) Måske jeg får Royal Copenhagen med på idéen. Ellers maler jeg dem sgi selv ;)

Jeg gør mig UMAGE HVER dag – lever hver dag, med ekstra krymmel på toppen (også de dage jeg ikke selv er helt på toppen!) HUSKER mig selv på at værdsætte alt det gode vi har i livet!! For det er faktisk ikke så lidt!
 

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar