onsdag den 18. december 2013

Nogle gange skal der luftes ud – før vi kan trække vejret.

Vi kender det nok alle sammen. At have følelsen af at der er noget galt. Ikke at slå til og ikke være god nok. Vi kender nok også alle sammen hende den lidt for tykke i klassen, som ofte var meget alene. Eller hende der var Jehovas Vidne, som de andre ikke ville lege med. Disse typer tror jeg har haft det rigtig svært. Jeg må indrømme at jeg i mine yngre dage, måske også kunne være en af ”de slemme” der ikke var så sød, men jeg var bestemt mere hende der tog hånd om mange af de svage, hvilket så i perioder, også kunne gå ud over mig selv.

Jeg har haft en følelse på det seneste at jeg følte mig overset, gået bag ryggen m.m. Det er helt min egen følelse og jeg plejer bestemt godt at kunne følge min mavefornemmelse. Der er en grund til at jeg har haft den følelse. Den kommer ikke bare sådan.
Det er SÅ vigtigt for mig, i livet, at være den bedste udgave af mig selv. I alle henseender. At være rummelig og acceptere alle andre. Uanset om det er alkoholikeren på bænken der har tisset i bukserne eller om det er direktør kvinden, der kun har øje for sig selv og materielle goder. Vi er alle forskellige – hvilket jeg synes er super smukt. Jeg giver måske ikke alkoholikeren det største kram og sætter mig på skødet af ham og jeg tager nok ikke de dybe samtaler i livet med "direktørkvinden" som ikke ser andre end sig selv.

Jeg prøver på at tale godt om andre. Selvfølgelig kan jeg godt stille spørgsmålstegn ved nogle ting der bliver gjort/sagt, fordi jeg er af en anden holdning, men det er super vigtigt for mig at være ÆRLIG.
Det er vigtigt for mig at omgive mig med mennesker som jeg holder af. Og som er ærlige. Kald en spade for en spade. Livet er vigtigt og alt for vigtigt til ikke at være tryg i sig selv og sammen med andre. Jeg bliver tryg, hvis jeg ved jeg kan stole på folk. Jeg vil helst have at vide hvis jeg har gjort noget forkert eller har sagt noget der kunne misforstås.

Jeg har så ikke selv været god til at spørge denne gang. Om jeg havde misforstået noget eller om der var noget galt. Jeg har selv gået og gransket i mit hoved i lang tid og fået mere og mere ondt i maven. Over noget, som der slet ikke var hold i. Jeg kunne have grebet knoglen og spurgt direkte og fået et svar. Så havde jeg været fri for at have søvnløse nætter og nætter hvor jeg rent faktisk har været rigtig ked af det. Jeg har grædt og ikke kunnet forstå hvis nogen skulle kunne misforstå min person. At jeg kun har ”godt” gemt i mig. Nogle gange kræver det også bare overskud, at tage tyren ved hornene og det er ikke altid det jeg har mest af.
Jeg vil ikke nogen noget ondt. Jeg vil alle det godt. Jeg vil gerne gøre en forskel og dem jeg har tæt omkring mig, vil jeg gå til verdens ende med! Og det er ikke et overfladisk skriv, det mener jeg! Jeg har måske ikke altid overskuddet til at være på pletten hver dag, men jeg håber og tror på at de der kender mig så godt, ved at jeg går 120% ind i livet – sammen med dem.

Jeg er ikke god til drama’er. Jeg er ikke god til at en fjer bliver til fem høns. Jeg er ikke god til tøsefnidder. Nu skabte jeg selv drama, 5 høns med rigelig fjer og tøsefnidder. Inden i mig selv!
Jeg fik meldt ud – sagt at jeg var ked af det – hvordan mine følelser var – og at de ikke er kommet ud af den blå luft. Jeg kan bestemt være meget sensitiv og sårbar i perioder. Især hvis jeg tvivler på dem omkring mig. Denne gang havde nissen i min mave taget fejl. Jeg fik talt igennem med mine kære og fik renset luften. DET var vigtigt. For MIG.  Tak fordi I greb mig. I ved selv hvem!
Amen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar