fredag den 10. januar 2014

5 kg - i BH'en er måske lige i overkanten!

Vi kender det alle sammen. De fleste kvinder gør i hvert fald. De der ekstra kilo der sidder de forkerte steder! Jeg synes det er fantastisk at vi alle har forskellig form, men vi må også erfare at der bliver flere og flere overvægtige. Vi har alle selv et ansvar for at passe på os selv. Også på vægten, som kan gå ud over vores helbred. Det er svært. Eller, det kan være svært! Nu er jeg kæreste med en der har svært ved at tage på, uanset hvor meget han prøver at spise og jeg skal bare kigge på en bager, så er jeg 3 kg tykkere. Død uretfærdigt! Sådan er det bare. Han har også meget nemmer ved at tage muskelmasse på. Som kvinde er det meget svære!

Jeg selv har levet lidt for godt de sidste måneder. Ikke at jeg er overvægtig, men de der 5 kg som mange gerne vil af med. Hvis vi så bare kunne bestemme hvor de 5 kg skulle sidde, så var det en helt anden sag. Jeg ville gerne flytte dem op i BH’en. Ok måske ikke 5 kg, for så ville jeg være større en Linse, men bare et par 100 gr.
Jeg har i flere år eksperimenteret med min kost. Det vil jeg nok gøre resten af mit liv. Jeg har for flere år siden, skåret oksekød og svinekød fra. Det har været en succes. Jeg har prøvet at leve efter MS kost, glutenfri m.m. uden den store succes og med et afsavn, så det ikke var sjovt!

Jeg har i perioder haft mine sukkertrip! Det kan blive en afhængighed. På samme måde som alkohol og stoffer. Ikke at det er den helt korrekte sammenligning, men det kan føles som om du skal have dit daglige sukkerfix! En stor del af befolkningen har sukkertrang.
Jeg har aldrig været på kur. Jeg har lavet kostomlægninger, som har gjort at jeg har fået det bedre. Nu har jeg fundet de vise sten. For mig. Jeg er sprunget på Paleo kosten. Også bedre kendt som stenalderkost. Den første måned har jeg skåret ALT med sukker i, fra. Også frugtsukker og andre fødevarer indeholdende sukker (gulerødder, rød peber m.m.). Det drejer sig om en måneds tid, hvorefter jeg kan begynde at tilføje andre fødevarer. Essensen af det, vil være at jeg får stabiliseret mit blodsukker. At jeg ikke vil have de store blodsukker udsving. Jeg lever kun af protein og grønne grønsager den første måned. Det kræver lidt tilvænning at spise kål, kylling m.m. til morgenmad. Jeg troede at det ville blive vildt svært at undvære mit rugbrød, men det har faktisk været overraskende nemt. Alternativet er at bage dette brød (som smager alt for godt!) http://www.kvalimad.dk/opskrifter/noeddebroed-paleo-broed-stenalderbroed

Resultatet efter 2 uger, er at jeg har fået meget mere overskud. Jeg er mæt hele dagen og jeg har tabt 4 kg. Hold nu op hvor er det effektivt. Mange gange hvor jeg har prøvet at omlægge min kost, er min mave gået i stå eller jeg har været sulten. Det her virker! For mig!
Det er sådan, at på denne kost, så kan du en gang om ugen eller hver 14 dag (alt afhængig af hvor meget du skal tabe dig) have et cheat-meal. Et måltid hvor du kan give den gas, med alt det forbudte! Så bliver det ikke så svært! Jeg har været ude og spise brunch med min mor og nytårsaften gav vi den også gas. Alligevel har jeg tabt 4 kg.

Alt er en vane, det tager ikke meget længere tid at smække en omelet sammen om morgenen end at lave alt muligt andet. Hvis du så har grøntsager fra aftenen før, så smæk dem i. Jeg må indrømme at jeg blev lidt træt af æg efter et par dage, men så kom der kyllingepølser, kyllinge inderfilet eller andet på planen.
Vi skal snart på ferie. Jeg kommer til at stå knivskarp - i min nye bikini (hvis den altså ikke er blevet for stor)!
Så jeg er helt klart tilhænger af ”tilbage til stenalderen”!

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar