tirsdag den 19. august 2014

I SALUTE LOVE!

Der har i flere år været fokus på opløste familier og skilsmisseprocenter. Jeg er selv en del af statistikken. I kirken giver vi hinanden vores ja og giver hinanden løftet om at leve sammen i medgang og modgang til døden os skiller. Det løfte holdt jeg ikke.

Jeg synes i stedet at løftet skulle hedde at leve sammen i medgang og modgang til kærligheden os skiller.
Hermed er jeg bestemt ikke fortaler for skilsmisser. Mange giver op for tidligt og andre holder fast alt for længe. Nogle lever og bliver sammen, pga. de forkerte årsager. Kærligheden til hinanden bibeholdes ikke. At det er økonomi, børn, tryghed og praktiske foranstaltninger der gør at det er nemmest at blive sammen?! Men er det det værd? At afskrive lykken/kærligheden? Vi mennesker er flok”dyr”, samtidig bliver der flere og flere singler?! Græsset er ikke grønnere på den anden side – det hele starter med os selv! Hvad vil du? Er du der hvor du gerne vil være? Har du lyst til at være et andet sted eller vil du gerne arbejde for det du har?! Kan du eller er det spild af kræfter?! Det kræver to - til tango ;)

Det kræver arbejde, et større arbejde fra begges sider. Og hvor meget og hvor langt vil vi hver især gå? Hvor meget orker vi? Ingen har uanede kræfter og der skal gives fra begge sider. I perioder kan den ene give mere end den anden, men ingen kan holde til kun at give. Kærlighed er en dans på roser – men der er også torne på de fleste roser. Der er ingen der ejer hinanden. Vi kan have et ansvar for hinanden og vores børn. Det ansvar skal vi selvfølgelig holde, så længe der er et bånd. Et bånd, der kan blive til en elastik. En elastik der kan briste hvis den bliver trukket for langt. Det kræver arbejde og kærlighed, fra alle parter, for at bibeholde båndet intakt.
Jeg glædes i den grad i denne tid, da rigtig mange fra min omgangskreds enten lige er blevet gift eller snart skal giftes. Også selvom det er 4. gang de giver sit ja. Det beviser at kærligheden i den grad lever i bedste velgående!  Jeg ved at det er af oprigtig kærlighed, de giver hinanden sit ja! Jeg bliver glad helt ind i hjertet, men det giver også stof til eftertanke. At jeg ikke holdt mit løfte. Jeg er ikke i tvivl om at vi begge er blevet bedre og gladere mennesker efter vores skilsmisse og heldigvis har vi et rigtig godt forhold til hinanden og børnene er glade. Vi er begge kommet videre og kan glæde os på hinandens vegne. Det er guld værd – også selvom jeg ikke holdt mit løfte!

Jeg vil glæde mig over at kærligheden eksploderer omkring mig. Også selvom statistikken siger noget andet!
I salute love <3


Ingen kommentarer:

Send en kommentar