fredag den 26. september 2014

Nogle gange måtte butikkerne med de rigtige beholdere godt holde længe åbent!

Jeg kender det. Måske gør du også?

Overfølsom, grådlabil, pivskid, sensitiv, dramaqueen – kært barn mange navne. Jeg har perioder hvor jeg er ekstra overfølsom/sensitiv. Perioden kommer ofte, hvis jeg har glemt mig selv lidt. Eller at mine nærmeste har glemt mig lidt.
Så er mine batterier afladet og der skal ikke så meget til før der står fuld vandbeholder i øjnene. Jeg ved så også godt at det er en ekstra bonus jeg har med i bagagen fra min sygdom. At det er helt normalt og naturligt at være ekstra grådlabil. Det er bare pi.. irriterende i perioder. F.eks. skulle jeg spørge om noget til forældremødet i min søns klasse. Allerede da jeg skulle til at stille spørgsmålet, knækker min stemme og jeg skal kæmpe en kamp af den anden verden, for at tårerne ikke skulle begynde at trille. I princippet kunne jeg være helt ligeglad, men at sidde der med en masse andre voksne mennesker og pludselig have svært ved at styre mit ellers så kontrollerede selv. Det er ikke sjovt! Der er mange der ikke ved at jeg er syg, eller de ved måske at jeg er syg, men ved ikke hvad det indebærer! Det gør egentlig heller ikke noget, men i sådanne situationer, kunne det sgu være meget rart, hvis de vidste det. Mange bliver skræmt hvis jeg pludselig begynder at græde. Så tror de det har noget med dem at gøre eller endnu være at jeg er en total ”drama” queen.
Og det er det sidste jeg er.

Lige pt. har jeg sådan en periode. Hvor der ikke skal noget til, så løber vandet over. Jeg har også meget om ørene pt. og har endnu flere tankespind i mit hoved. Jeg får ikke fyldt min egen beholder op, men hænger i med neglene for at få hverdagen til at fungere. Det der ekstra overskud, som jeg så inderligt gerne vil have, det har jeg ikke. Jeg prøver, så ungerne i hvert fald ikke mærkes for meget af det. Når jeg nu kun har dem en uge af gangen, er det vigtigt for mig, at der er overskud og plads til dem. Det der overskud, kan nogle gange bare være gemt rigtig langt væk. Så isolerer jeg mig lidt. Bruger den smule overskud jeg har, på mine unger!

Jeg må indrømme at jeg også synes det til tider er hårdt. Hårdt at være alene om det hele. Hårdt at være den der skal stå for al planlægning, madpakker, madplanlægning, indkøb, skole, fritidsaktiviteter m.m. Selvom jeg har en kæreste ved min side engang imellem, som jeg kan bede om hjælp, så er det stadig mig der står for at få alle ender til at nå hinanden. Jeg vil til hver en tid ikke undvære det, men hold nu fast hvor jeg også til tider synes det trækker tænder ud……..
Det er ok. Også at mine unger ikke kun ser "super" mor. Det er ok at de ser at jeg også har perioder hvor jeg ikke hele tiden kan spille fransk klovn. Selvom det er det jeg aller helst ville. Nogle gange er det bare ikke sådan!
Hvis man indimellem kunne sige ”stop kloden – jeg vil af” - så ville jeg trække det kort! Men i bund og grund handler det jo om mig selv. At jeg skal fylde mig egen beholder op. Nogle gange er butikkerne med de beholdere bare lukket!

Heldigvis ligger det ikke først for, at ”stemple” ud!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar